randiforsa

Alla inlägg den 16 april 2010

Av Randi Forsa - 16 april 2010 17:56

Hei!
Som dere kanskje vet har jeg vært i Norge siden tirsdag pga forskjellige legebesøk, fordi jeg lenge har vært plaget med smerter i fot og hofte..

I dag var jeg på MR og fikk da vite att jeg har "stressfractur distalt i 2. og 3. metatars", det kalles også tretthetsbrudd.

Tretthetsbrudd, eller stressbrud, oppstår ikke som følge av en skade, men som følge av en overbelastning. Det aktelle benet utsettes for tøyninger og bøyninger over lengre tid og brekker til slutt, på samme måte som en metallstav brekker etter gjentatte bøyninger frem og tilbake.


Tretthetsbrudd/stressfractur fprekommer oftest blant idrettsutøvere og mosonister og er kanskje noe vanligere blant kvinner.


Jeg skal muligvis gipse foten i dag, og må bruke krykker i 6-8 uker.
Det kjipeste av allt og en veldig dårlig nyhet, ingen seiling før eventuellt NM eller VM........    Utrolig kjedelig etter all trening og motavajon man har prøvd å holde oppe.. menmen sån er vel livet for noen.!

Nedenfor kan du se ett bilde fra MRen. Hoften/bekken skal vi undersøke videre på NIMI (ullevål sykehus) i Oslo.


  


Randi   

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

HVA SKAL DU SEILE I SOMMER?!
 JrNM
 JrEM
 JrVM
 VM
 NM
 JSM
 ISAF VM
 Ingen av alternativene

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards